16.10.08

Den femte systern - Sandén

Nu hade ju jag planerat att inte skriva om ungdomsböcker här men eftersom Den femte systern innehåller de viktigaste ingredienserna för att få till en riktigt smaskig historia som appellerar min smak så tänker jag skriva om den i alla fall. Gud så cool den är! Hade jag läst den här när jag var 16 hade jag blivit bibliotekarie, ehhh.
Hur som, Jannike är en cool 16-årig tjej som växt upp i olika fosterfamiljer och varit ett allmänt stök (tjejstök=viktig ingrediens 1) . Hon är dock inte ett vanligt stök utan ett synskt stök (synsk tjej=viktig ingrediens 2) som vet hur man ska försvara sig (inte mesig brud=viktig ingrediens 3). Hon är praktikant åt tokgravida Elisabet. Elisabet visar sig härstamma i rakt nedstigande led från fem systrar vilkas far försökte få dem att ligga med djävulen ståendes nakna i ett pentagram, typ. Och som man då kan räkna ut med arslet så är det många som vill åt barnet Elisabet väntar. Här kommer profetior, vättar, hemliga organisationer och troll med i bilden. Och det är sååååå spännande. JAG ÄLSKAR MÅRTEN SANDÈN!!! Alla hans tjejer är så jävla bra och häftiga att jag både vill vara dem och vara deras bästa kompisar.

1 comment:

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!