14.10.08

Dear diary

Holy shite! Det här är så sanslöst fantastisk att jag utnämner den här boken till mina nya favoritbok. JAG ÄLSKAR DEN!!!!
Lesley Arfin har tagit sin dagbok som hon skrivit mellan 12 och 23-års ålder och plockat ut inlägg som av olika anledningar är viktiga, funderat över dom, sökt upp folk och frågat dom varför det gick som det gick och analyserat sitt eget beteende. Det funkar så himla bra. Hon har självdistans, humor och SJÄLVDISTANS. Det handlar om intriger mellan tjejerna när hon är 12, ren mobbing, att vara förälskad i en kille i skolan man aldrig pratat med, att vara fruktansvärt självcentrerad och samtidigt ha inget självförtroende alls, börja lyssna på punk, börja dricka, börja ta droger, leta efter bekräftelse och hela tiden får jag läsa vad den vuxna Lesley Arfin tycker och tänker om hur hon var då och varför hon gjorde som hon gjorde. Jag tror nästan alla tjejer känner igen sig i den här boken (säkert en hel del grabbs också men det skiter jag i). Alla som inte läser förtjänar att brinna.

No comments: